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[Thread Ufficiale] Waiting For PS4 & Xbox One

Discussione in 'Discussioni Generali sulle Console' iniziata da rewrew, 13 Giugno 2013.

?

Quale acquisterai?

  1. Xbox One

    17 valutazioni
    13,2%
  2. PS4

    63 valutazioni
    48,8%
  3. WiiU

    5 valutazioni
    3,9%
  4. Rimarrò ancora per un po' all'attuale gen.

    36 valutazioni
    27,9%
  5. Le prendo tutte!

    3 valutazioni
    2,3%
  6. PS4 e Xbox One

    5 valutazioni
    3,9%
Status Discussione:
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  1. RAMIREZ!doEverything!

    RAMIREZ!doEverything! (almostEverything!IcannotUseDisqus!)

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    Aspetta l'uscita del prossimo Gears next gen :asd: tutti da capo!
  2. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Domanda :

    E' il 3 settembre ma i famosi giochi gratis del live gold?Dove sono?E' veramente uscita quella cagata di Magic :asd:?

    EDIT : Letto ora :

    :asd:
    Ultima modifica: 3 Settembre 2013
  3. nick69

    nick69 Tribe Member

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    L'Oculus Rift tarocco di Sony da prezzo extra lusso :asd: ....i modelli precedenti costano ancora un botto.

    Sony HMZ-T3W, il visore 3D per divertirsi con le console

    Sony ha annunciato il visore 3D HMZ-T3W, con 2 display OLED in grado di simulare la visione di uno schermo da 750 pollici visto da 20 metri.
    Sony ha annunciato il nuovo visore 3D HMZ-T3W, l'evoluzione dei modelli HMZ-T1 e HMZ-T2. Questo modello sfrutta un pannello OLED con una risoluzione 1280 x 720 pixel in grado di simulare uno schermo da 750" visto a una distanza di 20 metri.

    Il fiore all'occhiello di questo visore è la compatibilità con i contenuti 3D e la possibilità di usarlo senza il cavo di alimentazione. Merito di*un modulo batteria con un'autonomia dichiarata di 3 ore se si sfrutta la connessione wireless o MHL (per i dispositivi Android)*e di 7 ore se invece si usa il tradizionale collegamento HDMI.

    [​IMG]

    Il campo visivo è di 45 gradi e le modalità immagine ricordano quelle dei televisori Sony, con diverse regolazioni preimpostate in grado di adattarsi ai contenuti visualizzati. Gli utenti potranno comunque regolare e attivare opzioni come il Clear Black, la luminosità, la temperatura colore,*la nitidezza e sfruttare la modalità 24p True Cinema.

    Le dimensioni del visore sono 189 x 148 x 270 mm, per un peso di 320 grammi. Il comparto audio sfrutta un sistema surround virtuale 7.1 e auricolari con driver da 16 mm, sensibilità di 106 db/mW e una risposta in frequenza di 4-27.000 Hz. Sony conferma inoltre che gli utenti possono collegare al visore qualsiasi modelli di cuffie.

    Per ora non si parla ancora di prezzi, ma Sony ha svelato che il visore HMZ-T3W sarà disponibile a partire da novembre. L'accessorio ideale per divertirsi con le console next-gen in uscita nello stesso periodo?
  4. nick69

    nick69 Tribe Member

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    E tutte e due oggi volano in borsa.....Vedremo presto lo Smartphone Xbox con kinect incorporato che T3 aveva annunciato


    Microsoft compra i Lumia di Nokia per 5,44 miliardi di euro

    Microsoft ha deciso di acquisire Nokia Devices & Services per 5,44 miliardi. L'azienda di Redmond si trasforma quindi in un produttore di cellulari e smartphone.
    Microsoft ha acquisito la divisione Devices & Services di Nokia, la licenza sui brevetti della casa finlandese per 10 anni e i servizi di mappe HERE - in licenza d'uso per*4 anni. Il costo dell'operazione? 5,44 miliardi di euro.

    Era da tempo che si vociferava di questa possibile intesa, specie dopo l'addio di Steve Ballmer dal ruolo di amministratore delegato della casa di Redmond e i continui trimestri in rosso di Nokia, dovuti principalmente a una lineup ancora incompleta, specie nella fascia medio-bassa del mercato.



    L'accordo (qui il comunicato di Microsoft) non prevede che Stephe Elop, fino a oggi a capo di Nokia, diventi CEO di Microsoft. Il dirigente lascerà tuttavia il ruolo di presidente e AD di Nokia per diventare Nokia Executive Vice President of Devices & Services. Insomma andrà in Microsoft – insieme a Juha Putkiranta, Timo Toikkanen e Chris Weber - ma non assurgerà al ruolo di capo supremo, almeno non per il momento.

    I termini dell'operazione*prevedono che Microsoft versi a Nokia 3,79 miliardi di dollari per acquistare sostanzialmente tutta la divisione Devices & Services, e investa altri 1,65 miliardi per ottenere la licenza sui brevetti dell'azienda finlandese, che sono merce preziosa. Il tutto*dovrebbe chiudersi nel primo trimestre del 2014, previa approvazione da parte degli azionisti di Nokia e delle autorità per la regolamentazione del mercato.

    Microsoft insomma si porta a casa i Lumia, diventando così produttore di smartphone come Apple, con l'obiettivo di*controllare e*accelerare la diffusione dell'ecosistema Windows Phone. "È un passo coraggioso nel futuro - una vittoria per i dipendenti, gli azionisti e i clienti di entrambe le aziende. Mettere questi due grandi team insieme darà nuova linfa alla quota e agli utili di Microsoft nella telefonia e consoliderà le opportunità sia per noi che per i nostri partner", ha affermato Steve Ballmer, che lascia così un ultimo segno prima dell'annunciato pensionamento.

    Al posto di Elop, Nokia si è data un nuovo CEO ad interim: si chiama Risto Siilasmaa, ed*è anche presidente del consiglio di amministrazione della casa finlandese. Quest'ultima, sbarazzatasi del settore telefonico,*si concentrerà su alcune aree come le*infrastrutture di rete e servizi, i servizi di mapping e posizionamento e lo sviluppo tecnologico in generale.

    L'operazione porterà in Microsoft 32.000 nuovi dipendenti, di cui 4.700 sono in Finlandia e 18.300 sono coinvolti nella produzione, assemblaggio e confezionamento dei prodotti in giro per il mondo. Microsoft potrà ancora usare il marchio Nokia per vendere prodotti di fascia bassa come gli Asha, ma non sembra avere tale possibilità in ambito smartphone.

    Una scelta probabilmente dettata dal fatto che il marchio Nokia in quella fascia di mercato ha un appeal relativo. La casa di Redmond ha infine dichiarato che questa acquisizione non cambierà*nulla riguardo la sua strategia con Windows Phone:*il sistema operativocontinuerà*a essere disponibile in licenza a tutti i produttori interessati.*E volano in borsa
  5. RAMIREZ!doEverything!

    RAMIREZ!doEverything! (almostEverything!IcannotUseDisqus!)

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  6. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Semiaccurate pubblica la terza parte, questa volta sul potente chip audio dedicato.


    XBox One’s sound block is much more than audio

    Hot Chips 25: Think DSP and Kinnect co-Processor more than beeps
    This story is the third part of SemiAccurate’s look at the XBox One’s architecture as presented at the Hot Chips 25 conference. Part 1 can be found here and Part 2 can be found here.

    Sound Off Times Eight:



    The last major chunk of the XBox One is the audio subsystem and the eight co-processors that make it up. This is not just a sound card with a lot of channels, while the Audio Processors block does that it also does things like positional audio and beam forming for the Kinnect. Think of this more as a DSP block than a Sound Blaster. All said, the entire unit can do 15.4 GFLOPS and a claimed 18G OPS in total including the FP and scalar functions.

    [​IMG]

    The sound blocks and some of the connections

    You might notice that on the right hand side of the diagram there is a coherent connection to the CPU and main memory. If this was a simple audio block there would be no need for CPU coherency, nor the AXI bridge that links everything together. AXI is the ARM bus so why would you put that in an audio unit? Think there is more to this than beeps now?

    The yellowish stuff on the bottom is actually a traditional sound unit that should be able to do everything you need for the latest high bit rate absurd channel count audio outputs but this is a given in modern hardware. What this block says to me is that the XBO can also do some nifty in-game directional audio for those wearing headphones or with 19.5 surround setups at home, a noticeable leap from this kind of thing.

    How much of the functionality is split between the simple audio cores and how much is in the units above wasn’t specified but is likely determined by the programmer. That said the coherent links from the GPU come in to the DMA engine which is specifically associates with the audio functionality. The DSP Control Core, Scalar Core and two Vector Cores all have their own discrete caches and share 64K of local SRAM cache as a kind of DSP L2 that is local to them. 2 x 128-bit / 8 = 32 bytes so if the unit can do 15.4 GFLOPS that would put the speed at a little under 500MHz if MS counts a FLOP as 8-bits wide.

    This whole unit was an internal Microsoft design rather than an off the shelf IP block. Since the Kinnect uses the DSPs heavily for positioning sound this makes sense, especially considering the coherency requirements with the rest of the system components. One notable absence however is specific ties to the PCIe, coherent DMA<->GPU links, and other I/Os listed in the system diagram earlier.

    While these paths are undoubtedly to keep the Kinnect latency down more clarity on it would have been nice. In any event, the whole Audio Processors unit is more of a serious DSP co-processor with capabilities to make melodic beeps rather than the other way around.

    The End Result

    In the end what do we have? A 5+ billion transistor SoC built on TSMC’s 28nm HP process. The 361mm^2 die size, ~381mm^2 counting scribe area, lines up nicely with similar transistor count AMD GPUs made on the same process. Unfortunately no TDP was disclosed or even hinted at. All the caches on the die total up to about 47MB so that will dominate the SoC’s area, about half the die according to the architect, much of which is distributed to the various units.



    The XBox One SoC and package

    All of the major units are coherent with each other but the GPU has a direct non-coherent path that is basically AMD’s Garlic bus to main memory as well, a must for any modern CPU+GPU/APU/SoC. (Note: There isn’t a direct equivalent to Onion in the XBO SoC, that functionality is done with Microsoft’s IP) More interestingly is that while the 32MB of onboard memory is coherent with the CPU there is not a direct link between the two. How badly the added latency, if any, will hurt CPU code using this cache is not public but should make for some interesting arguments. In any case every block is coherent with every memory space and the system MMUs can make it all look seamless even if on-die and off-die memories are in different address spaces.

    The system as a whole has a massive chunk of hardware devoted to AV tasks, enough to make background encoding, decoding, playback, scaling, and the rest about as seamless as possible to the gamer. AV should just work and gaming should just work regardless of what the other is doing, something the PS4 should do as well but in a very different way. Then again the majority of this functionality is available in a <$100 Android box so it isn’t a standout feature if you follow tech at all.

    Then there are the GPUs themselves, the Achilles heel of the XBox One. While there is nothing wrong with them per se, they are a slightly older revision than used in the PS4 but the differences are small enough to be ignorable. What does matter is that the PS4 has about 50% more units at roughly the same clocks, 1152 at ~800MHz vs 768 at 853MHz, a massive difference. Couple this with the vastly more user-friendly 8GB GDDR5 memory design and you have a clean kill for Sony on performance.

    Microsoft made a really impressive SoC that is a multimedia monster with a bit of gaming ability, technically speaking it is quite impressive that they pulled it off. Not to take anything away from the hardware designers but Microsoft management simply aimed wrong. Sony made a gaming machine, Microsoft did not. Sony made a clean design for coders, Microsoft did not. Microsoft made a complex technical masterpiece that is in a no-mans land between a far <$100 Android media center and the PS4. Sony just did right for gamers and won the battle.S|ATerzo capitolo di Semiaccurate, ora tocca al potente comparto audio
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  7. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Se questo articolo doveva portare speranza mi sa che è stato sbagliato qualcosa :asd:
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  8. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    Vi dico che, dopotutto non ci resta che aspettare :asd:
  9. nick69

    nick69 Tribe Member

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    TimeSplitters Rewind is in development for PS4

    TimeSplitters Rewind, a collection of maps, weapons and characters from the three previous TimeSplitters titles in the series, is in development for PlayStation 4 systems by a team of around 35 part-time developers, project lead Michael Hubricka told*CinemaBlend.

    However, this doesn't mean the multiplayer title, which is powered by CryEngine 3, will necessary make it to retail. According to Hubricka, the development team is working to obtain approval from Crytek's legal department in order to release the game on Sony's console.

    "We're actually going to go ahead and start development [of Timesplitters Rewind] on PlayStation 4. Just because we're pretty confident Crytek's going to say go ahead and do it. But we don't want them saying go ahead and do it when we're caught with our pants down and we're like halfway through development and [then] start something for the PlayStation 4," he said.

    "So we decided that since they released the SDK to allow us to do this, we're going to go ahead and do it ourselves, and when they say 'yes' or 'no' we can decide what to do with that. For now we're just going to go ahead and do it. So at least we're prepared".

    A playable alpha is slated for release later in the year. According to Hubicka, they team is roughly 20 percent done with the game, but plans on releasing playable parts as they become available, with characters, maps and weapons scheduled to arrive later on.
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  10. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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  11. Ciscopunk

    Ciscopunk Habemus Papam

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    Speriamo, timesplitters era ottimo!
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  12. Stepet82

    Stepet82 Guest

    Aspetta 2 giochi tripla a non li danno a nessuno: chi avrà fifa non avrà forza e il contrario. Qualcuno non avrà ne l'uno ne l'altro, dipende dalla prenotazione. Su ps4 (e tu non li conti) ci sono in regalo (per chiunque ha il plus) un gioco e mezzo (Driveclub è castrato). Poi bisogna vedere cosa regalerà il plus su ps4 nei primi mesi (probabilmente indie). Se dobbiamo calcolare tutto allora calcoliamo tutto :asd:
    Il kinect lo conti quasi fosse un regalo, ma guarda che lo paghi 100€.
  13. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Eh ma solo i vecchietti come noi se lo ricordano :asd:.
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  14. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Comincia a diffondersi il rumors che avevo postato giorni fa, anche Semiaccurate nei suoi articoli ha detto che MS ha omesso alcune cose all'Hot Chips 25....sarà vero o fake?



    [RUMOR]Microsoft Xbox One Could Possibly Feature a Powerful Discrete GPU Core Stacked Inside the APU


    At Hot Chip 2013, Microsoft unveiled an overview of the SOC architecture powering their next generation Xbox One console.*The Xbox One’s accelerated processing unit covers a die size of 363mm2*which is huge considering AMD’s flagship Tahiti chip comes with a die size of 389mm2.

    [​IMG]

    Microsoft Xbox One Could Possibly Feature a Powerful Discrete GPU
    We received a tip from one of our sources who work as a whole group which seemed quite fascinating to us so we thought of sharing it would our readers. For months, it has been know that Microsoft’s Xbox One features a weak graphics core compared to its competitor, the PlayStation 4. Both consoles boast impressive specs but the Sony’s console with faster graphics and GDDR5 memory turns out the be the winner in terms of performance. But to our surprise, if this rumor turns out to be true, Microsoft could have the fastest gaming console to date. While i was still working on this article, i found out that*misterxmedia had already covered most of the details that i recieved from the anonymous source. Do read it, since its more proof of what the Xbox One may be in reality.

    What our source revealed is something that hasn’t been mentioned before or revealed by any official Microsoft representative. It all starts with the following quoted text from Venturebeat:

    “Microsoft disclosed some details but left many important pieces out. Evidently, Microsoft doesn’t want to tell all of its competitors about how well designed its system is.”
    Now, we summed up almost every bit of details from Hot Chip 2013 a few weeks back which can be seen below:
    Xbox One Architecture and Key Features:
    8 Jaguar Cores
    1.31 TFlops Performance
    5 Billion*Transistors
    32 MB ESRAM
    8 GB DDR3 Memory
    8 GB Flash memory
    15 special purpose processors
    4*Command*processors (2 compute, 2 graphics)
    SHAPE offloads >1*CPU core
    Memory coherency between CPU cores and GPU
    Audio offload processor*custom designed*by*Microsoft*- 1*CPU core*worth of processing.
    68 GB/sec peak bandwidth to off-chip 8GB DDR3 memory.
    204 GB/s peak bandwidth to 32MB of on-die*storage.

    [​IMG]

    So my question is, what do we still not know regarding the Xbox One? The answer is what could possibly be a super fast discrete graphics core stacked inside the main SOC itself. I know it sounds fishy when you first hear about this and the first thing to come up in your mind are, how did anyone not notice this in the first place? or Does AMD or Microsoft have the technology to even manage something like a stacked wafer design? Well, the Xbox architecture hasn’t been in works for just recently but it has been under consideration since some time.

    The technology does exist and first appeared in an AMD slide back in 2009. AMD has bet everything on their APU design and if they want to remain competitive on both x86, GPU and Compute sectors than their all-in-one SOCs are their best hope. Back in 2009, AMD revealed a slide that showcased their future potential designs for APUs, the slide starts off with a common PC setup we found these days that includes a discrete GPU and an x86 CPU. Next up is the first APU design which shows the GPU and CPU on a single die, after this we see optimization between both units which include a coherent memory structure and various other improvements which are referring to the Heterogeneous System Architecture which we would see in the next generation of APUs. The last stage is the most critical which involves exploitation of what more could be done and that is only possible through a full fusion of the CPU and GPU knowned as APD (Accelerated Processing Device).

    [​IMG]

    “APD refers to any cooperating collection of hardware and/or software that performs those functions and computations*associated with accelerating graphics processing tasks, data parallel tasks, or nested data parallel tasks in an accelerated*manner compared to conventional CPUs, conventional GPUs, software and/or combinations thereof”

    According to the information, the APU fused on the Xbox One is using an W2W (wafer 2 wafer) multi-module design that allows stacking of one chip on another. The first layer wafer is dedicated to the 28nm HPM Main SOC which was revealed during Hot Chip 2013 with 8 Jaguar cores and a modified Radeon HD 6670 GPU with DX11.1 and OpenGL 3.0 support. The layer beneath it is dedicated to the stacked discrete GPU and the final wafer layer is dedicated to the 32 MB of ESRAM. In development phase, it was revealed by an insider that Microsoft Xbox One could possibly end up with 2 GB of GDDR5 memory in the stacked design in addition to the 8 GB DDR3 that is available to the system. The other information revealed by him were that the Xbox One would have a power envelope of 300W (90W for Main SOC and 95W for Discrete GPU) but during Wired’s tear down of the Xbox One, the power configuration revealed that Xbox One’s discrete GPU would be getting around 130-150W of power.

    [​IMG]

    So what is this discrete GPU itself? The second wafer is supposedly a 22nm SOI design featuring 2304 to 2560 stream processors as been rumored and based off the VI architecture. VI stands for Volcanic Islands which could be another reason why the discrete GPU has been kept a secret since the new Volcanic Islands based AMD Radeon family would be officially announced during the last week of September in Hawaii. If the Xbox One GPU is possibly based on a Volcanic Islands architecture or even a Southern Islands part with around 2048 cores as the Tahiti die, then this would prove to be a massive powerhouse of graphics performance.

    [​IMG]

    As soon as the NDA lifts on Volcanic Islands, we will know if this rumor is true or not, till then all we can do is speculate and wait for some official response. Lastly, there is one more proof mentioned by the source which is a link that redirects back to an Linkedin profile of AMD’s GPU Engineer*Vinber Lei, who seems to have worked on*Graphics Core IP Design Verification,APU/DGPU*Xbox One,Playstation 4. Notice the mention of dGPU again?

    Note – This article is based off speculations from various parties, please take it with a grain of salt. Do head over to MisterXMedia for a detailed*analysis*on the Xbox One dGPU!

    [​IMG]
    Ultima modifica: 3 Settembre 2013
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  15. MmK83

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    No su questa cosa ti devo correggere.Chi ha prenotato One da mediaworld avrà fifa + forza 5 (fifa dentro la scatola e forza regalato da mediaworld su disco).Non è male però per me che non amo il calcio e non credo in forza 5 il bundle non funziona :asd:.Se mi fanno invece il bundle con COD (e magari) + il live o + il season pass...beh la musica per me già cambia :p.
  16. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Ho preferito Euronics con il secondo pad e il play&charge 80 € di acessori in regalo.....i giochi me li scelgo io (FIFA14 a parte)
  17. Stepet82

    Stepet82 Guest

    Ok, ma solo da mw. È un'offerta di mw a cui si somma un regalo di ms, cosa che ora già non si può fare più. Quanta gente l'avrà rispetto al totale delle persone che l'hanno prenotata? Allora dobbiamo dire che costa 350€ perché a qualcuno gs ha fatto 150€ di sconto? Se è così il la ps4 la pago 270€ :lalala:
  18. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Si ok era limitata ma c'era...che poi sulla questione "limitata" io rimango dell'idea che è solo perchè MS le lancierà (per tutti i problemi avuti nel mentre) con lo sputo.Cosi anche se vende poco (perchè di fatto venderà poco in italia) avrà un impatto lieve sulla borsa visto che producendo con lo sputo si riusciranno bene o male a piazzarle tutte (apple docet).
  19. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Finito FIFA14 MS regalerà altri giochi tutti avranno almeno un titolo AAA in regalo prenotando la One....FIFA14 era solo per il numero limitato delle versioni D1


    @MMK

    Ora le fonti interne sono due l'articolo precedente è il secondo


    OT: Minchia Nokia sta volando da paura ora è al 43%
    Ultima modifica: 3 Settembre 2013
  20. Stepet82

    Stepet82 Guest

    Ripeto: io per ps4 ho avuto 130€ di sconto che corrisponde a due giochi tripla a a prezzo pieno. La differenza è che scelgo se comprarli e quali comprare. Se ms regala un gioco il motivo è uno solo ed è lo stesso per cui sony si limita a fare i soliti regali del plus senza aggiungere giochi tripla a: le prenotazioni fino ad ora. Se un gioco in regalo annulla tutti i dubbi di questi mesi allora qua dentro l'unico coerente è Seba e pochi altri. Se basta un cod a far cambiare totalmente idea a una persona a me cadono le braccia...
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