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[Thread Ufficiale] Waiting For PS4 & Xbox One

Discussione in 'Discussioni Generali sulle Console' iniziata da rewrew, 13 Giugno 2013.

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Quale acquisterai?

  1. Xbox One

    17 valutazioni
    13,2%
  2. PS4

    63 valutazioni
    48,8%
  3. WiiU

    5 valutazioni
    3,9%
  4. Rimarrò ancora per un po' all'attuale gen.

    36 valutazioni
    27,9%
  5. Le prendo tutte!

    3 valutazioni
    2,3%
  6. PS4 e Xbox One

    5 valutazioni
    3,9%
Status Discussione:
Chiusa ad ulteriori risposte.
  1. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    Unica spiegazione logica :asd: ricordo ancora i tempi di xbox vs ps2, la si che le differenze erano nette, ad esempio GTA san andreas i tipi su xbox avevano le dita delle mani divise :asd: su ps2 era tutto un blocco rosa :asd:
  2. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Io so solo che quando esce una nuova gpu per pc la differenza (in assenza di nuovi shader) è mediamente del 10% in più dello stesso modello precedente.Tra One e PS4 parliamo del 30% sulla carta (i numeri parlano) e sono sicuro che per via dei tool acerbi il gap possa essere anche maggiore (a discapito di quella più complicata da programmare).Il 30% è tanto eh :asd:.
    Come ho detto imho su One vedremo tanti giochi a 720p o strane risoluzioni come 1280x1080p (ma difficilmente se non esclusive il full hd nativo).Che poi detto fra noi visto l'ipotetico picco della banda passante maggiore non è detto che sia un male a priori se mi fanno andare il gioco a 60frame/s (o che cmq risulti più stabile della concorrenza).
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  3. Fifù

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    Si perchè era talmente più potente che per forza succedeva questo. Però non è mai stata sfruttata a fondo come sony ha fatto con god of war 2 ad esempio.
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  4. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    Questo è poco ma sicuro :asd: è già assai che girano a 1080 dalle ultime notizie :asd:
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  5. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    Ricordo pure che all'epoca dicevano che xbox 1 poteva già gestire flussi in HD, non so se vero :asd: caspita quella era un gran bella console, poi se di originale non ci facevi rimanere più niente era uno spettacolo :D
  6. Fifù

    Fifù Tribe Member

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    Guarda con il cavo component esce a 1080i :asd: Poi non so con i giochi se upscalava qualcosa o altro. La xbox UNO la aprivi come una cozza... :D
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  7. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    Dipende, se ad esempio su ONE il gioco gira a 720p a 60 FPS fissi, su ps4 gira a 1080p a 60 FPS con cali di frame che variano 58-60, poca roba, che magari solo in COD può fare la differenza, ma ad esempio su un the witcher 3 o un whatcdogs il calo di frame è di 2-3 fps va bene, dall'altra hai il 1080p dove la differenza con il 720p si nota, almeno, io la noto. Specialmente se hai un pannello full hd.
  8. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Se One girerà a 720P con i giochi su un pannello FullHD lo nota anche un cieco la differenza è tanta....perciò non possono nascondersi dietro ad un dito
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  9. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Si esatto diciamo che il mio discorso girava su questo.La differenza come dici tra 1080 vs 720 si nota (sopratutto se la tv su quale lo riproduci non è il massimo).Personalmente però preferisco avere fps stabili...e fidati che se droppa...non droppa di 2 o 3 fps ma di almeno 10 in condizioni di crisi (esplosioni,fumo particellare etc....e 10 si vedono e sopratutto si sentono sotto il pad).Calcola anche che molte tv recenti ci mettono del loro durante la gestione del 720p upscalato su una tv full hd.Questo per dire che se hai un buon 40'' e giochi a 3 metri dalla tv...diventa difficile riconoscere un 1080 nativo vs 720p + filtri upscalato come si deve (te lo posso dire perchè ho provato il pc in diverse condizzioni).Insomma la vera prova del 9 la faremo solo noi utenti (come al solito) quando le console usciranno :asd:.
    Ultima modifica: 27 Agosto 2013
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  10. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Watch Dogs to receive PC-exclusive features under Nvidia and Ubisoft alliance

    Ubisoft Montreal's open-world title, Watch Dogs, will receive PC-exclusive features from Nvidia as part of its recent "alliance" with Ubisoft, the company announced on its official blog.

    Last week, Nvidia and Ubisoft announced a partnership during Gamescom where upcoming Ubisoft titles for Windows PC will receive Nvidia-developed effects and features, such as DirectX 11-powered Tessellation. Watch Dogs joins Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist and Assassin's Creed 4: Black Flag in the Ubisoft and Nvidia PC-exclusive campaign.

    Details about what features Watch Dogs will receive under the alliance were not mentioned by Nvidia, however, the company is expected to reveal more details "in the coming months." Under the campaign, Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist will launch with TXAA, HBAO+ and full Nvidia SLI support.

    Watch Dogs is slated to release on Xbox 360, PlayStation 3, Wii U and Windows PC on Nov. 19 with Xbox One and PlayStation 4 release dates yet to be confirmed.
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  11. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Cmq rumor incessanti vogliono One lanciata l'8 novembre.
  12. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Xbox One console delays explained, voice-control localisation is key issue says Penello

    Microsoft’s head of product development Albert Penello has explained why localisation issues have resulted in Xbox One being delayed in eight territories.

    Speaking with OXM at gamescom, Penello explained that voice control is an embedded feature in Xbox One’s make-up, and that it’s now far improved over Kinect’s current voice control. “I think people are using the way [voice] works on Xbox 360,” he began, “which was an accessory we built five years after release, as how it’s going to work here.

    “But it’s so much more elegant and so much more integrated, and in many ways it’s a lot faster and more convenient. Whereas on Xbox 360 it’s a lesser version of doing the thing you’re used to doing on your controller. This is the part of the internet that’s frustrating, because everybody wants to assume there’s a [units volume] issue. And yet I’m showing real hardware here at Gamescom – a real, final, retail kit. Which I have yet to see my friends show me.

    “People assume there’s a volume issue which in fact there isn’t. You’re actually seeing pre-orders pop back up now because we’re able allocate the countries’ volumes back in. It’s there, the problem is localisation. And once people see the system and how integral it is, it’s not just text integration.”

    “But at the same time we said, this is a region-free console. In regions like Switzerland where people speak German and French, they can get a German or French console. It’ll work fine. They can log in to their marketplace, use their language, we don’t geo-fence Live or any of the content any more. We don’t have official language support – but the console still works.”

    We’re still not entirely sure when Xbox One will launch in territories unaffected by these localisation issues, but recent rumours suggest November 8 is the big day.
  13. kennuz

    kennuz Tribe Member

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    In America? Europa? Tutti insieme? :asd:
  14. MmK83

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    Figata quindi ci hanno rotto i maroni con sto controllo vocale col superkinectchucknorris e mancano le localizzazioni?Ahahahahaha solo loro possono! :asd:
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  15. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    WW dicono...
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  16. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Cmq non ne parla nessuno quindi presumo che dei miei screen non ci avete capito na minchia quindi ve lo dico io...pare che One abbia 8gb di memoria flash.In pratica un mini hard disk ssd che probabilmente servirà per lo swap delle operazioni più importanti del sistema operativo etc...ecco perchè il sistema operativo nella presentazione era cosi veloce nel multitasking :).
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  17. Seba

    Seba Tribe Active Member

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    si,già dalle immagini che ho postato ieri si vede lo slot SSD.quindi serve a quello?

    una missione co-op di splinter cell blacklist.

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  18. nick69

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    Avevo notato una notevole differenza di velocità nel passaggio da un programma all'altro...su la PS4 ho letto circa 6 secondi confermate sta cosa?
  19. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Bethesda is "pushing" to let you play Elder Scrolls Online on Xbox One without Xbox Gold
    Publisher "has been in talks with Microsoft about that very thing"


    The Elder Scrolls Online got a whole lot more contentious last week, when it emerged that the game would adopt the monthly subscr iption revenue model widely considered to be a dead duck, given the explosive growth of free-to-play MMOs. Speaking to OXM at Gamescom, lead gameplay designer Nick Konkle and Bethesda Softworks marketing boss Peter Hines have discussed the move, revealing that Bethesda and ZeniMax have asked Microsoft to make the game available to non-Xbox Gold subscribers, so you won't have to swallow an additional monthly fee.

    Down for release in early 2014 on Xbox One, PC and PS4, the Elder Scrolls Online will be available for $14.99 a month in the US and £8.99 a month in the UK (we've yet to come across pricing details for other regions). According to Konkle, the development team has opted for a subscr iption model because it wants every player to have access to the same content, and because this necessary to ensure proper post-release support.

    Click to view larger image "What's cool about having a subscr iption model for us, is that firstly we don't have any gates on the content - Elder Scrolls is very much a game about going wherever you want to, and if you're randomly running into artificial [obstacles] where you have to pay, it just doesn't feel right," he explained.
    "The other thing is to do with maintaining a team, that can offer super service and put out content at a very high clip. If you want to do that, you really need to plan for it in advance and also maintain a really large team of people."

    Hines added that "when we say content, we mean meaningful stuff, like new areas of the world, new factions, bigger meatier stuff. Not a couple of new weapons, or some new outfits, though we can do that too.

    "We can do that stuff plus a lot more, stuff that's more 'Elder Scrollsy', not trivial. We could do it daily if we just wanted to throw a dagger out the door, we could just say 'here's today's update', but that's not what Elder Scrolls is about."

    According to ZeniMax Online's Paul Sage, you can look forward to a "constant stream of goodies" via DLC after The Elder Scrolls Online goes on sale. "The more frequently you update, the more the players like it," he observed a week or two back. "Players are more engaged. I think it is an issue of trust in a lot of ways. They know there is going to be a lot of new content coming in."

    As to the possibility of making the game's online offerings available to non-Gold subscribers, Hines reminded us that Gold is a service, the benefits of which aren't specific to any particular title. "We feel like most people such as yourself currently pay that subscr iption not to pay a game, but to play all games online.
    "So in that sense, when I'm playing Call of Duty online I don't feel like I'm paying my monthly Xbox Live sub for Call of Duty - I'm just paying it because that's a thing that I do, and whatever game I'm playing at the time is the one that benefits.

    "Having said that," he went on, "we have been in talks with Microsoft about that very thing, and seeing whether or not there's any room to change their minds about that, for folks who are only paying The Elder Scrolls Online and don't want to pay for an Xbox Live Gold subscr iption, just to pay the Elder Scrolls Online.

    "The answer right now is that's the way it works, but it's something that we're aware of and we keep pushing on, to see if there's something that can be done. We'll let you know if there's movement there."

    We've seen little to indicate that Microsoft will allow people to play games online without a Gold subscr iption, but there's pressure from developers and, of course, players on this front. World of Tanks boss Victor Kislyi has argued that killing subscr iptions on Xbox is "the future". What do you think? Would you rather play a freely available game with unsightly monetisable bits, or fork out for a sub and access everything without additional fuss?

    Check out our Elder Scrolls Online race guide for more on the nuts and bolts.
  20. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Ho ipotizzato io perchè non vedo altre funzioni utili (sopratutto calcolando che l'hdd su One non lo puoi cambiare con un ssd a differenza di ps4).

    PS : Se ne posti un altro di video mi tocca pensare che ti pagano :asd:
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