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[Official Topic] E3 2013 - Rumors, notizie, commenti -

Discussione in 'Discussioni Generali sulle Console' iniziata da Kassandro, 2 Maggio 2013.

?

Fino ad ora quale delle due console ti ha colpito di più?

Sondaggio terminato il 10 Giugno 2013.
  1. PS4

    67,3%
  2. Xbox One

    12,7%
  3. Deluso da entrambe.

    20,0%
Status Discussione:
Chiusa ad ulteriori risposte.
  1. Io credo che rimanga tutto com'è ora, ma la scorciatoia sito elimina qualsiasi inconveniente.

    Per l'altra domanda boh, non mi sono interessato - non penso di comprare PS4 al lancio, almeno 3/4 mesi dopo).
  2. stopardi

    stopardi Tribe Member

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    come dargli torto...
  3. Kassandro

    Kassandro GBU Giga Banned User

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    Kassandro
    Riapetto a ryse o second son, fa davvero pena
    A Sid e RAMIREZ!doEverything! piace questo messaggio.
  4. Arjen96

    Arjen96 Tribe Member

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    Rub' Al-Khali
    peccato per l'online a pagamento..
  5. Ma è cross-gen o only next-gen?
  6. gallo92

    gallo92 Tribe Member

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    PS4, ONE e PC
  7. Allora sì, fa schifo :asd:
  8. RAMIREZ!doEverything!

    RAMIREZ!doEverything! (almostEverything!IcannotUseDisqus!)

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    Minas Morgul
    Titanfall è un'esclusiva tattica

    Bien!
  9. Almeno ditelo dopo il lancio (anche se già si rumoreggiava) :asd:
  10. rewrew

    rewrew Administrator

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    No, son solo nuove API per dar la possibilità di creare hardware certificato Apple, pad e altri dispositivi di input con lo stesso scopo.
    Queste API sono disponibili da iOS 7 e OS X Mavericks.
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  11. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Xbox One: sempre online perché i giocatori si divertono così

    Microsoft è ritornata sull'argomento della connessione online di Xbox One e delle necessità di collegarsi ogni 24 ore. Secondo l'azienda questa strategia è giustificata perché i giocatori moderni preferiscono divertirsi giocando in modalità multiplayer online piuttosto che in single player.
    Microsoft ritorna a parlare di Xbox One e della necessità di connettersi online ogni 24 ore. Secondo Phil Spencer, vicepresidente di Microsoft Game Studios, la procedura di autenticazione è giustificata dalla popolarità del multiplayer online.

    "Quello che stiamo vedendo nei giochi è che il gaming online sta diventando il modo predominante in cui la gente gioca. Ci sono tanti grandi giochi che si affidano solamente alla connessione che le persone hanno con i loro amici, e a come giocano in modo cooperativo o competitivo con i milioni di utenti su Xbox Live e su altri ecosistemi", sostiene il dirigente di Microsoft.

    Il parere di Spencer è che la maggior parte dei giocatori preferisca divertirsi online con i propri amici piuttosto che con i giochi single player. Per questo motivo il sistema di autenticazione online ogni 24 ore di Xbox One non è un grosso sacrificio, e anche altri servizi come iTunes o Steam usano sistemi simili, con scambi di dati di pochi kb.

    "Si parla di kilobyte, non megabyte. Inoltre gli utenti possono impostare la console in modo da essere sempre aggiornata in uno stato di standby", spiega Spencer ai colleghi di GameInformer, aggiungendo che Xbox One non è una console adatta a chi non ha la possibilità di collegarsi a Internet. Una linea un po' più morbida rispetto a quella di Don Mattrick, che ha consigliato di comprare Xbox 360 a tutti gli utenti che non vogliono una console collegata a Internet.

    Il futuro del gaming su console sta cambiando e Microsoft ha deciso di percorrere la via più rischiosa, passando attraverso alcune limitazioni che potrebbero far storcere il naso agli utenti. Si rivelerà una mossa giusta? Per scoprirlo dovremo attendere novembre, quando Xbox One farà il suo debutto sul mercato.
  12. nick69

    nick69 Tribe Member

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    PS Vita will 'fall flat,' says Michael Pachter

    Wedbush Morgan analyst Michael Pachter reckons PlayStation Vita’s chances of success are slim, labelling the device ‘too hardcore’ in a market dominated by smartphones and 3DS.

    Speaking with GameTrailers, the analyst painted a pretty grim future for Sony’s high-powered handheld.

    “Sure there will be the occasional game, but the market’s dominated by smartphones, 3DS, Vita’s too hardcore,” said Pachter. “Sony will try to revitalize Vita, but it’ll fall flat.”

    He went on to dismiss Sony’s plans to make PS Vita a companion device to the PlayStation 4, suggesting that gamers “just buy an extra controller” for multiplay kicks, before calling the device a "gimmick."

    “Nobody cares about playing the Vita on train,” declared Pachter.

    PS Vita was conspicuously lacking in terms of major reveals at Sony’s E3 press event on Tuesday evening, with much of the focus going to PS4. The Walking Dead was announced for PS Vita, as well as handheld versions of Flower, the God of War Collection and more, but that's about it.

    Still, one has to wonder where those PS Vita iterations of triple-A franchises are, such as Grand Theft Auto, Gran Turismo, God of War, Resident Evil and Metal Gear Solid. Perhaps Sony is saving its big guns for Gamescom or TGS?

    Let us know your thoughts in the comments section below.

    via D'Toid
  13. nick69

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    PS4: Publishers Decide if Free-to-Play Needs PS Plus
    Decisions, decisions.

    Sony has confirmed that not every multiplayer game for the PlayStation 4 will require PlayStation Plus, as publishers will be able to decide what happens with free-to-play titles.

    In an interview with Polygon, SCE Worldwide Studios boss Shuhei Yoshida confirmed that this would be the case before revealing that Sony Online Entertainment has already decided its MMOs won't require players to have a PS Plus subscr iption.

    "As far as free-to-play games are concerned, it’s a publisher’s decision whether they put it inside or outside of the PlayStation Plus requirements," he said.

    Free-to-play games for the PlayStation 4 that won't require you to have a PlayStation Plus subscr iption are currently confirmed to include DC Universe Online, PlanetSide 2, Blacklight: Retribution and Warframe.
  14. nick69

    nick69 Tribe Member

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    [E3] Anche PS4 offre il cloud-processing
    Opzione facoltativa per gli sviluppatori, ma non necessaria come Xbox One.

    In un'intervista a Polygon durante l'E3 2013, Shuhei Yoshida di Sony ha confermato che la sua console next-gen PlayStation 4 potrà contare sui benefici del cloud-processing, al pari della rivale Xbox One.

    La casa giapponese ha svelato che il cloud è già ampiamente utilizzato per processi di linking e matchmaking, e sarà ovviamente a disposizione degli sviluppatori su PS4 pur non risultando in qualche modo necessario, come nel caso della console Microsoft, a colmare prestazioni apparentemente minori dell'hardware.

    Il più grande investimento sul fronte cloud, Gaikai, è stato nuovamente confermato come debuttante entro il 2014. Il servizio permetterà di godere di tutto il catalogo di giochi PlayStation 3 in streaming, sfruttando appunto le peculiarità del cloud-processing.
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  15. E ora come si fa? :asd:
  16. gallo92

    gallo92 Tribe Member

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    where the streets have no name
    in che senso?
  17. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Further clarification on Sony's DRM policies: No more online pass

    June 11, 2013

    Last night Sony made a big point of its no-DRM policies for PlayStation 4 -- including putting up a playful video featuring two of its executives, Adam Boyes and Shuhei Yoshida, which you can see above.

    SCEA CEO Jack Tretton's announcement of its DRM-free policies elicited a big cheer at its press conference last night.

    However, details that have flowed out today to the press have confused the situation somewhat, with Tretton saying third parties can implement DRM. Other sites have reported that online passes -- consumable one-time codes to enable online play -- will be available for PS4.

    Gamasutra was able to speak to Scott Rohde, software product development head for Sony Worldwide Studios America to gain further clarity on the matter:
    We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

    In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?

    His words imply the balancing act that the platform-holder is trying to maintain between its three core constituencies of retail, publisher, and consumer.

    The PR person staffing the meeting went as far as to say "it's just like PS3."

    "That's the easiest way to say it -- it's the same," replied Rohde. "It's just like it's always was, is the easiest way to say it. Better, in fact, because online pass, in the future we're going away from that." EA had already abandoned online passes, but Sony has continued to use them in 2013 titles for its existing platforms.

    While online play is free on PS3 and Vita, on PS4 owners will be required to subscribe to its PlayStation Plus service to play online.

    Referring to the reception to the news at the press conference last night, Rohde said, "In a way it's a little bit sad in that what we've been doing all along gets such a big cheer."

    "That's just something that we've always wanted to do," says Rohde. "It's not a plan that changed based on what Microsoft has been saying over the past month or two. It's just, 'Oh, I guess we should emphasize this now,' because it's a serious point of advantage for us. So let's have a little fun with it, basically."
  18. Per i boxari e il sogno Cloud :asd:
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  19. nick69

    nick69 Tribe Member

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    Sony: PS4 Can Perform Cloud Computations, If Developers Choose
    But the feature is not mandatory.

    Offloading computing calculations to the cloud is not a feature exclusive to the Xbox One. According to Sony Worldwide Studios exec Shuhei Yoshida, the PlayStation 4 is capable of doing the exact same thing. The difference, of course, is that the feature is optional.

    "Linking, matchmaking…there are already many computations being done on the cloud side. We don’t believe every title needs that," Yoshida revealed. "But if your title needs [an] online connection to provide some online features: Go for it."

    Microsoft announced that its Xbox One will be taking advantage of cloud computations in order to make the console more powerful over time. As a result, the platform requires a persistent internet connection so that gamers get the benefit. On PS4, it seems that developers will have the opportunity to do the same, on a game by game basis.

    Sony also revealed that the PS4's Gaikai technology will roll out in the US in 2014, and will offer instant streaming of PS3 titles as soon as the service launches.
  20. MmK83

    MmK83 Tampax Compak

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    Maaaa i buon vecchi video (offscreen) dei passati e3 dove si vedono i giornalisti giocare con pad alla mano e la console dentro un cubo di plastica ce ne sono?
    Chiedo perchè io a sto e3 vedo solo "i pad" :asd:
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